Svjetska zdravstvena organizacija zabilježila je podatak koji pokazuje da svake godine oko 800.000 ljudi na svijetu počini samoubojstvo, što je otprilike jedna osoba svakih 40 sekundi. Zbog društvene izoliranosti u vrijeme pandemije, brojke koje pokazuju stopu suicidalnosti porasle su, stoga je film “Dear Evan Hansen”, redatelja Stephena Chboskya, izašao u pravo vrijeme, krajem rujna ove godine. Inače, Stephan Chbosky također je režirao “Ljepoticu i zvijer” 2017. godine te potpisuje dramaturgiju i režiju filma “Čudo iste godine”.

Mjuzikl “Dear Evan Hansen” inspiriran je istoimenom brodvejskom uspješnicom iz 2015. godine. Film i predstava vjeran su prikaz svijeta u kojem živimo, od borbe s anksioznošću i otuđenošću do lažnog predstavljanja na društvenim mrežama. Ključni motivi ovog djela su ovisnost, anksioznost, depresija i neuklopljenost u društvo, koji dovode do suicidalnog ponašanja. Osim edukativnog sadržaja, koji mladima približava važnost mentalnoga zdravlja, film pruža nadu i utjehu za sve koji se osjećaju kao da se ne uklapaju u društvo.

Od mladića koju ignoriraju do popularne ikone

Mjuzikl prati misli Evana Hansena, kojega je vjerno utjelovio Ben Platt. Evan Hansen prikazuje put traženja, otkrivanja i prihvaćanje sebe. Riječ je o srednjoškolcu koji se bori s anksioznošću i depresijom te o njegovoj ljubavi prema “nedostižnoj” djevojci Zoe. Osim što svoje probleme pokušava riješiti tabletama, Evan također piše pisma sebi, a jedno spletom okolnosti završi u krivim rukama. Nakon toga, Evan Hansen vlastitim nesnalaženjem upada u spiralu laži, čak postaje popularan u školi – od mladića kojeg su svi ignorirali izrasta u inspirativnu ikonu. Počinje zanemarivati terapije te se fokusira na lažnom predstavljanju sebe na društvenim mrežama. Naravno, i to izmakne kontroli te ovaj srednjoškolac shvaća neke vrlo važne životne pouke.

Tekstove i glazbu potpisuju Justin Paul i Benj Pasek, dvojac zapamćen po hitovima koje su napisali za poznate filmove La La Land i The Greatest Showman

Kroz svoje glazbene brojeve on, a i drugi likovi izražavaju ono što osjećaju i proživljavaju te na taj način lakše dopiru do srca gledatelja. Iako neki imaju odbojnost prema mjuziklima jer sadrže glazbene dijelove, gledatelji se u ovom slučaju zaista ne bi trebali brinuti. Upravo iz razloga što su pjesme te koje produbljuju osjećaje prema osobama s kojima se možemo poistovjetiti, film pruža širok spektar emocija: od sreće i smijeha do pokoje suze.

Glazba, čije tekstove i melodije potpisuju Justin Paul i Benj Pasek, doista diže film na višu razinu te ga čini zabavnim. Ovaj je dvojac zapamćen po hitovima koje su napisali za poznate filmove “La La Land” i “The Greatest Showman”.

Kad je riječ o kvaliteti glazbe, ne možemo izostaviti činjenicu da su upravo za glazbu mjuzikla “Dear Evan Hansen” dobili nagradu Tony 2017. u kategoriji Best Original Score. Predstava “Dear Evan Hansan” okićena je s još pet Tonyja iste godine. Nagrada Best Book of Musical pripala je Stevenu Levensonu, što potvrđuje izvrsnost dramaturgije mjuzikla. Ben Platt nagrađen je za odličnu glumačku izvedbu u kategoriji Best Performance by a Leading Actor in a Musical, a ostale nagrade nalaze se u kategorijama Best Performance by an Actress in a Featured Role in a Musical, Best Orchestrations te Best Musical.

U redu je osjećati se kako se osjećaš

Oni koji su pogledali predstavu mogli bi se ipak osjećati zakinuto gledajući film jer on ipak ne prikazuje perspektivu roditelja kao potencijalne žrtve, ono što oni proživljavaju, kako se osjećaju i kako se nose sa situacijama. Ipak, treba reći da je film namijenjen adolescentima te kao takav, zanemarujući roditeljsku perspektivu, pokušava se u potpunosti približiti publici za koju je rađen. Na daskama Broadwaya i radnja se odvija dinamičnije nego u filmu. Tekst je sažetiji i jasniji te se publici odmah predstavlja srž dijaloga, odnosno “ono što je bitno”, dok su razgovori u filmu nešto duži i “razvodnjeni”.

Unatoč tim manama, film izvrsno funkcionira za mladu publiku te prenosi dvije snažne poruke vrijedne pamćenja: u redu je osjećati se kako se osjećaš i nisi sam. Danas je i više nego relevantno isticati temu mentalnog zdravlja i opasnosti društvenih mreža jer su one postale dio naše svakidašnjice, a upravo u tome i jest aktualnost ovoga filma. Mjuzikl se prikazuje u kinima, a oni koji više vole pogledati film iz svoga doma morat će pričekati dok on ne dođe na streaming platforme.

Mladima se svakako može preporučiti da pogledaju film jer poruku koju nosi, nažalost, neće naučiti u školi. Ljubitelji mjuzikla zasigurno će uživati u još jednoj filmskoj adaptaciji brodvejske uspješnice, a oni kojima mjuzikli nisu bili dragi, nakon ovoga bi mogli promijeniti mišljenje.