Priča prati australskog plaćenika Tylera Rakea (Chris Hemsworth) u misiji izbavljanja dječaka Ovija Mahajana (Rudhraksh Mahajan). Ovi je sin utjecajnog i imućnog narko-šefa, a u pozadini otmice krije se sukob indijskog i bangladeškog drogeraškog vrha za premoć. Priča ispričana i ekranizirana u mnogo navrata, ali prvijenac režisera Sama Hargravea ima svoje asove u rukavu koje koristi učinkovito i uspješno.

Inspiracija za film proizašla je iz stripa ‘Ciudad’ braće Russo i Andea Parksa. Snažno ime i hollywoodski status Anthonyja i Joea vjerojatno su glavni razlozi što je ovaj, ni po čemu autentičan scenarij, pretvoren u dugometražni film. Ipak, njihova producentska prisutnost kumovala je vizualnoj uvjerljivosti i prljavštinom zamrljanom prašnjavom fotografijom ulica Dake. Glavni grad Bangladeša pretvoren je u ratnu zonu, a ambijent u kojem se glavni protagonisti bore za vlastiti život nesiguran i zagađen neprijateljskim ološem.

Uvjerljivo najveća snaga filma predivno su koreografirane akcijske scene popraćene dinamičnom kamerom i vitalnom režijom, što ne čudi budući da je Hargrave prvenstveno poznat po kaskaderskom radu u nekima od zvučnih naslova Marvelova filmskog svemira. Ovdje uspješno polaže i režijski ispit.

U sjećanju će ostati intenzivna sekvenca potjere konstruirana da izgleda kao da je snimljena u jednom kadru, uz vibracije ‘first person shooter’ videoigara. Trenuci nasilja prikazani su bez cenzure, eksplicitno i uvjerljivo. Hemsworth uspješno utjelovljuje čovjeka koji djeluje kao da se ne boji smrti, već ju priželjkuje, te u stilu komandosa Johna Matrixa ulijeće u neprijateljski teritorij i inicira pokolj. Njegova ravnodušnost korijenima seže u događaje iz prošlosti.

Za gledatelje koji u akcijskim filmovima preferiraju sadržaj i slojevitu priču u odnosu na stil ‘Extraction’ neće predstavljati potpunu katarzu. Motivi i karakterizacija likova ograničeni su na bljeskove i rijetke trenutke konverzacije protagonista, uglavnom stavljeni u službu akcijskog folklora. Glavni negativac djeluje generično i površno, nehumane mjere poduzima zato što – to može – a to može jer je zao. Iz navedenih razloga emotivniji dijelovi filma ne postižu emocionalni učinak koji namjeravaju.

Ipak, najnoviji Netflixov projekt vrijedan je gledanja u smiraj stroge karantene, pogotovo za ovisnike o akciji te štovatelje Thorovog lika i djela.