Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Pandemija je glazbenu industriju posebno pogodila tako što je izvođačima oduzela mogućnost održavanja koncerata, a samim time i sigurnu zaradu. Unatoč svim problemima za ovogodišnjeg Porina bilo je čak 75 prijava u kategoriji Novog izvođača godine. Upravni odbor Porina objasnio je da u normalnim uvjetima pristigne oko 50 prijava. Predsjednik Odbora Frano Đurović poručio je da su oduševljeni ovom brojkom te da je ona pokazatelj da Hrvatska ima veliki broj mladih kvalitetnih glazbenika.

“Glazbenicima, a posebno onima koji su tek došli na scenu, nije bilo lako u ovim uvjetima”, rekao je Đurović.

S kauča u producentovu miksetu

U uži krug za Porina u kategoriji Novog izvođača godine ušla je ovogodišnja predstavnica Hrvatske na Eurosongu Albina Grčić, pobjednik posljednje sezone The Voice Hrvatska Vinko Ćemeraš sa svojim bendom Talvi Tuuli te mlada Riječanka Mia Negovetić koju je proslavila izvedba Beyonceine pjesme “Listen”.

Vinku je rad u pandemijskoj godini bio jako zanimljiv. Do početka pandemije snimio je pola svog prvog albuma “Na putu”, a ostatak je morao snimiti na daljinu. Za svojeg producenta Srđana Sekulovića “Skansija” ima samo riječi hvale.

Foto: Mare Milin

“Objasnio mi je kako i s kojom aplikacijom da to radimo, ja sam pjevao na svom kauču u Čapljini, a zvuk je odmah išao u njegovu miksetu”, prisjetio se pjevač i istaknuo da ipak radije bira snimanje u studiju.

Zaključio je da je prošla godina bila vrlo blaga prema njemu i bendu, koji su uz kategoriju Novi izvođač godine nominirani i za Najbolji album rock glazbe. Nominacije smatraju potvrdom da dobro rade i dale su im motivaciju za daljnji rad. Baš kao i Vinko, rad iz studija, a ne od kuće preferiraju i kandidati za Porina u kategoriji Producent godine, Ivan Popeskić i Miroslav Lesić. Unatoč svim modernim digitalnim alatima na internetu kojima se nedostatak profesionalne opreme može prikriti, Lesić smatra da je snimanje na daljinu puno sterilnije.

Glazba je stvorena da spaja ljude

“Može se, ali je nešto kao ljubav na daljinu. Ide, funkcionira, ali do određene mjere. Sve ovo iznad je zapravo nemoguće”, usporedio je producent Lesić te dodao da je kad su ljudi zajedno atmosfera puno kreativnija

Popeskić je druženje uz “muziciranje” izdvojio kao najljepši dio stvaranja u studiju te dodao da je bolje imati “više pari ušiju”. Kad se snima na daljinu, istaknuo je, više je ponavljanja. Često traže pjevače da opet snime određeni dio pjesme te pošalju natrag. Prilikom snimanja u studiju se ovo rijetko događa upravo zbog više prisutnih osoba koje zajedno razmišljaju što napraviti.

Kvalitetu glazbe stvorene interakcijom Lesić je povezao sa sociološkim faktorom glazbe oko koje se ljudi okupljaju.

“Pandemija nas je nažalost odvojila, a glazba i sve oko glazbe je stvoreno da spaja ljude“, rekao je. Dodao je da je studijski dio posla najmanje zahvaćen pandemijom jer se nakon nekog vremena moglo ponovno raditi u studijima, dok su koncertni nastupi na mrtvoj točki.

Glazbeno stvaralaštvo u Hrvatskoj je unatoč nedostatku nastupa bilo itekako aktivno te je pozitivno iznenadilo i Upravni odbor Porina koji nije znao kako će se pandemija odraziti na brojnost ovogodišnjih prijava, rekao je njegov predsjednik Frano Đurić. Naime, primili su sveukupno 1784 prijava.

“Hrvatski glazbenici su bili kreativni i kada već nisu mogli nastupati, stvarali su u svojim studijima”, rekao je Đurić.

Porin sa simboličnom maskom

Ovogodišnja 28. dodjela Porina, najprestižnije glazbene nagrade u Hrvatskoj, održava se u subotu, 5. lipnja, u Zagrebu na južnoj strani Hrvatske radiotelevizije. Cijelu dodjelu izravno će prenositi Prvi program HRT-a, a uključuje i nastupe uživo nekih od najvećih imena hrvatske glazbe.

“Glazba uživo se napokon vraća i ovo je nadam se zadnja modifikacija dodjele”, istaknuo je izvršni direktor Porina Davor Drezga.

Ovogodišnja dodjela Porina specifična je i po novom ruhu svima poznate statue. Autor Ivica Propadalo napravio je Porina s maskom kao simbolom “glazbene šutnje”.

“Maska je taj štit kroz koji se ne može pjevati i koja u ovom našem slučaju simbolizira šutnju”, rekao je Propadalo i dodao da se između glazbenika i publike stvorila distanca. Autor se maskom referira na dane na samom početku pandemije kada je bilo neizvjesno što će biti s glazbenom industrijom, ali i na nedostatak koncerata.