Dugometražni animirani film, svestranog autora i multimedijalnog umjetnika
Dalibora Barića ušao u utrku za nominaciju za prestižnu nagradu
Oscar. Naslov filma "Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa" ne otkriva mnogo, ali iza njega se krije ostvarenje prepoznato na svjetskoj umjetničkoj sceni. Film je ušao u izbor od 27 radova od kojih će pet dobiti priželjkivanu nominaciju za Oscara, prenosi
Journal hr.
Bliski susret sa životom
Intrigantno ostvarenje Dalibora Barića, autora animiranih filmova, glazbenih spotova i stripova već je prepoznato na festivalu animiranog filma u Annecyu, jednom od najvažnijih festivala animiranih filmova na svijetu. U 80 minuta trajanja filma Barić je uveo mnoštvo motiva i pokazao svoj veliki kreativni potencijal.
"
Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa" najambiciozniji je Barićev projekt do sada i jedini animirani film narativne strukture koji djelomično ipak prati jednu priču. Kao i ostala njegova djela i ovaj film
tematizira strah i neizvjesnost, budućnost kakvu su zamišljale prošle generacije i, kako nam sam Barić kaže, zbilju koja je na neki način već interpretirana.
"
Fantastika i
horor u mojim filmovima su ekstremne metafore psihološkog
feedbacka i egzistencijalne tjeskobe na ‘bliski susret sa životom‘ odnosno n
ear-life experience. Ti žanrovi, nesputani rigidnim zahtjevima realizma, mogu jako dobro nanjušiti i iskopati što se skriva ispod površine", kaže umjetnik i animator Barić. Objašnjava da je ovaj film "na prvom mjestu spontani prikaz mojeg doživljaja ovog vremena pretočen u fikciju. To je više film iskustva, nego film s porukom".
Ovaj animirani film također funkcionira i kao dio
trilogije čija su dva prethodna nastavka "Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji" i "Amnezijak na plaži", također prepoznati kao radovi vješta i nadahnuta autora.
Na granici igranog i animiranog
"Dok se kod ranijih radova motivi poput smrti na dopustu, mrtvaca s amnezijom, sintetičkih osobnosti, mentalnih filmova, fotoplazmičkih manifestacija, dislociranosti, iščezavanja, odašiljanja svijesti na daljinu i umjetnih tijela, afirmiraju kroz znanstvenu fantastiku i horror kao metafizički
portret današnjeg nestajućeg čovjeka, u Slučajnoj raskoši se radi o jednom
Neuro-noir pseudo-žanru", objašnjava Barić.
Film je nastao kao
kombinacija kolaža i rotoskopije koju autor opisuje kao vrstu međuzone gdje se susreću igrani i animirani film. Glasove su likovima posudili Ana Vilenica, Frano Mašković, Nikša Marinović i Željka Veverec.
"Volio bih izmisliti novi žanr, o
bject-oriented fiction iz koje bi sva
subjektivnost bila uklonjena. S forenzičkim pristupom, događanjima bez priče, karakterima bez psihologije, u kojem bi čovjek bio tretiran kao objekt, dio šireg plana, ali ne i fokalizator zbivanja. Ljudska nazočnost bila bi tretirana poput greške u sistemu. Poput duhova ljudi u pokretu na fotografijama dugih ekspozicija", navodi umjetnik.
Od 27 filmova koji se bore na ovogodišnju nominaciju iza nekih stoje zvučna imena poput hvaljenog animiranog filma "Duše" iz studija
Pixar, a konkuriraju i filmovi iz Danske, Latvije, Poljske te mnogih drugih zemalja.