RECENZIJA: ON THE ROCKS Nastupi vrijedni Oscara u zanimljivom spoju drame i komedije

Najveća snaga ovog vješto režiranog filma leži u odlično napisanim dijalozima i glumačkim nastupima iskusnih holivudskih veterana u suradnji s pripadnicima mlađe generacije
12/11/2020 u 19:14 h
Fotografija ručnog sata<br />
Čakovec, 6. studenog 2020.<br />
Fotografija ručnog sata Čakovec, 6. studenog 2020.NEVA ŽGANEC/GLOBAL
Laura je mlada žena i majka dvije djevojčice koja smatra da je muž vara. Da bi riješila misterij i saznala istinu, udružuje se s ocem ženskarošem. Vjenčanje mladog para, Laure i Deana, dočarano je pjesmom "I Fall In Love Too Easily" jazz glazbenika Cheta Bakera. "I zapamti, ne daj svoje srce nijednom momku. Moja si. Dok se ne udaš. Onda si još uvijek moja", riječi su koje otac Felix upućuje svojoj voljenoj kćeri Lauri i kojima ova drama s elementima komedije uvodi u radnju.

Otac i kćer na ‘detektivskom zadatku‘

Riječi melankolične Bakerove balade savršeno dočaravaju situaciju u kojoj se Laura nalazi. Unatoč emocionalnoj udaljenosti koju osjeća prema ocu, veseljaku i šarmeru koji je ostavio njezinu majku zbog svojih ljubavnih avantura. Ipak, Laura mu se odluči povjeriti o odnosu koji ima s mužem. Zajednički detektivski rad natjerat će ih na preispitivanje njihovog odnosa, ali i do suočavanja s mnogim nedaćama koje muče sve one željne ljubavi. https://www.youtube.com/watch?v=_qawW01eTG0 Najveća snaga ovog vješto režiranog filma leži u odlično napisanim dijalozima i glumačkim nastupima iskusnih holivudskih veterana u suradnji s pripadnicima mlađe generacije. Posebno je istaknuta kemija kćeri, koju je utjelovila Rashida Jones, i oca, kojeg tumači Bill Murray. Toliko je uvjerljiva i opipljiva da navodi gledatelja na pomisao da su njih dvoje i u stvarnosti otac i kćer. Njihove replike jasno pokazuju kontrast kćeri i oca. Dok Laura želi vjerovati u odabir muškarca kojemu je poklonila srce, a koja se pritom vodi osjećajima, njezin otac želi joj osigurati sreću time što će razotkriti onog koji nije vrijedan njezine pažnje. Zanimljiv je i generacijski jaz koji se javlja između "moderne" Laure i "staromodnog" Felixa koji tu osobinu vješto prikazuje u svom odnosu prema pripadnicama ljepšeg spola. Njegovo ponašanje u stilu Casanove čest je izvor sukoba među likovima, ali pruža i obilje smijeha. Redateljica Sofia Coppola uspjela je i jednog takvog lika učiniti ljudskim i realističnim te prikazati njegovu dobru stranu - neizmjernu ljubav prema svojoj kćeri. Jones je sjajna u prikazu žene koja je nesretna svojim monotonim životom kućanice. Za vrijeme snimanja filma bila je u velikom vrtlogu emocija. U kratkom razdoblju postala je majka prvi put, ali je i doživjela smrt svoje majke, poznate glumice Peggy Lipton. U jednom intervjuu otkrila je da joj je iskustvo rada na ovom filmu pomoglo u nošenju s time, a uspjela je i svoje emocije prenijeti na lika. Smatra se jednom od glavnih kandidatkinja za Oscara za glavnu žensku ulogu.

Provjereno dobra suradnja Coppole i Murraya

Bill Murray briljira kao Felix Keane pa tako nastavlja niz u kojem glumi samog sebe - uglađenog, pronicavog i suptilno duhovitog muškarca u zlatnim godinama. Njegov lik prepun je duhovitih i pomalo bizarnih misli o muško-ženskim odnosima te jako dobro služi kao protuteža dramskom dijelu filma. Ni Felix nije pošteđen dublje analize svog ponašanja, no ipak je zadržao svoju primarnu ulogu comic reliefa. Od ostalih uloga ističu se glumac i komičar Marlon Wayans u, za njega neuobičajenoj, dramskoj ulozi Laurinog muža Deana, Jessica Henwick ("Igra prijestolja") kao Fiona te urnebesna Jenny Slate ("Parks and Recreation", "Lego Batman") kao Vanessa čiji je running gag neuspjelo započinjanje razgovora s Laurom i njene sulude ljubavne avanture. Kao i Jones, Murray bi se također mogao naći u utrci za osvajanje Oscara za najboljeg sporednog glumca. Slavnom glumcu i komičaru ovo je, nakon filma "Izgubljeni u prijevodu" i mjuzikla "A Very Murray Christmas", treća suradnja s redateljicom Coppolom. Murray je za ulogu u "Izgubljeni u prijevodu" nominiran za Oscara, dok je Coppola osvojila Oscara za najbolji originalni scenarij.

Vrijeme trajanja filma kao nedostatak

I Jones i Murray istaknuli su se utjelovljenjem likova koji gotovo bezizražajnim izrazom lica te suptilnim i ponekad apsurdnim dijalogom, takozvani deadpan humor, mogu lako nasmijati publiku. Rashida Jones se, primjerice, proslavila igrajući uloge smrtno ozbiljnih likova ubačenih u humoristično okruženje - Karen u kultnom sitcomu "The Office", Ann Perkins u komediji "Parks and Recreation" te kao naslovna junakinja parodije kriminalističkih serija pod nazivom "Angie Tribeca". Unatoč dramatičnom ugođaju filma i teškim temama koje obrađuje, humor je ovdje dobrodošlo sredstvo. Jedini ozbiljniji nedostatak filma jest relativno kratko trajanje, tek 96 minuta. Uz dodatnih tridesetak minuta omogućila bi se dublja povezanost s nekim likovima koji nisu imali dovoljno minutaže, kao što je muž protagonistice. Iako je film nezavisne produkcije i skromnog budžeta, "On the Rocks" uspio je okupiti sjajnu ekipu ispred i iza kamere. Ni u jednom trenutku redateljica i scenaristica Coppola ne zalazi u melodramatičnost i patetičnost, već sigurnom rukom vodi glumce. Zahvaljujući nadahnutim izvedbama Jones i Murrayja te savršeno odmjerenoj količini dramskih i komičnih elemenata, "On the Rocks" izdvaja se iz ovogodišnje ponude filmova, a čini se i kao vrlo izgledan kandidat za Oscara.
28. travanj 2024 04:21