StoryEditor

KONFERENCIJA NA FOI-ju Industrija računalnih igara raste, stručnjake nema tko obrazovati

Cilj je povezati akademsku zajednicu sa svijetom struke i istražiti mogućnosti kreiranja obrazovnih programa jer nam se dio stručnjaka obrazuje sam ili uz mentore u programerskim tvrtkama
Autor:
Global.
23/09/2018 u 21:30 h
FOI KONFERENCIJA profesor Mario Konecki
FOI KONFERENCIJA profesor Mario KoneckiTOMISLAV FRITEX NOVAK VZ/HRV

Svakodnevno se suočavamo s realnošću da se premalo pozornosti i resursa posvećuje obrazovanju game dizajnera. Posljedica toga je masovno iseljavanje mladih, što zbog obrazovanja, što zbog posla. Na pitanje kako kvalitetno obrazovati stručnjake različitih profila koji su potrebni na tržištu, teško se odgovora. Područje računalnih igara jedno je od područja u usponu koje nastoji pronaći odgovor na to u kontekstu obrazovanja osoba čiji rad omogućuje njegovo postojanje.

Foto: Tomislav Fritex Novak VZ/HRV

Sve to i mnogo više obuhvatila je stručna konferencija "Računalne igre 2018" na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, održana u sklopu konferencije Central European Conference on Information and Intelligent Systems.

Ta konferencija, prva u nizu od mnogih najavljenih, okupila je vrhunske stručnjake iz renomiranih poduzeća računalne industrije poput Nanobita, Croteama, Gamepiresa, Exordium Gamesa, Cateia Gamesa i Ironwarda. Svatko od njih imao je prigodu kratkim predavanjem prenijeti studentima svoju povijest, bolji uvid u suvremenu industriju računalnih igara, savjete za karijeru i poslovanje u toj rastućoj grani, a govornici su se dotakli i zakonodavnog okvira.

Treba pratiti trendove

"Osnovna svrha ove konferencije bila je povezati akademsku zajednicu sa svijetom struke i istražiti mogućnosti kreiranja novih obrazovnih programa koji će biti na korist kako studentima kao budućim stručnjacima u ovom području, tako i trenutnim poslodavcima te znanstvenoj zajednici", pojasnio je doc. dr. sc. Mario Konecki. Industrija se neprekidno i brzo širi, te je potrebno ulagati u nju. Ekspanzija povlači za sobom vrlo veliko i važno pitanje nedostatka akademske razine obrazovanja u području računalnih igara.

‘Mislim da ne postoji osoba dovoljno kvalificirana da predaje game design‘, rekao je član Nanobita Radovan Ivanović

"Cjelokupno i sustavno obrazovanje game dizajnera trenutačno ne postoji", rekao je prodekan Akademije dramske umjetnosti Davor Švaić na okruglom stolu.

Područje je, kako se ispostavilo, veliko i zamršeno. Potrebno je fragmentirati ga kako bi ga se potpuno obuhvatilo. U Hrvatskoj postoje određena usmjerenja na Fakultetu organizacije i informatike, Fakultetu elektrotehnike i računarstva te Arhitektonskom fakultetu. Zbog naglog porasta novih tehnologija, potrebna je nadogradnja sustava obrazovanja kako bismo bili u koraku s trendovima i omogućili proširenje tržišta.

[caption id="attachment_9474" align="aligncenter" width="1920"] Foto: Tomislav Fritex Novak VZ/HRV

"Edukacija se obavlja u tvrtkama koje imaju veće projekte. Trenutačno ne postoji drugi način. Mislim da i ne postoji osoba dovoljno kvalificirana da predaje game design", rekao je član Nanobita Radovan Ivanović.

Samoinicijativno učenje

Uvođenje i unapređenje sustava obrazovanja otvara vrata i drugim mogućnostima. Za vrijeme rasprave jedan od profesora s FOI-ja komentirao je da smatra kako svatko tko završi takav studij može uspjeti i u svakom drugom području.

Mladima su danas računala svuda dostupna te imaju prigodu, uz volju i predanosti, postati samouki game designeri. Neki stručnjaci smatraju kako obrazovanje nije nužno, te da se vrsne ljude može pronaći i bez toga.

Projekt "Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara" korak je koji bi mogao riječi pretočiti u djelo

Kreativni direktor Gamepiresa Tomislav Pongrac pojasnio je da njemu nije nužna fakultetska razina obrazovanja da bi nekog zaposlio.

Kako su se u raspravu mogli uključiti i sami studenti, jedan od njih bio je polaznik FOI-ja. Objasnio je kako su se on i njegov brat sami naučili 3D modeliranju, ali i razne druge vještine u samo godinu dana.

"Nije formalno obrazovanje loše, ali uz malo želje i truda, može se i kod kuće naučiti", pojasnio je student FOI-ja.

Hrvatski kvalifikacijski okvir želi pretvoriti riječi u djelo, a prijavljeni projekt "Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa u području dizajna i razvoja videoigara" korak je prema tome.

"Nadamo se i vjerujemo da će ova i slične inicijative donijeti studentima, poslodavcima i cijeloj akademskoj zajednici nove mogućnosti, kako u području obrazovanja tako i u području stručnog djelovanja", izjavio je docent Konecki.

12. prosinac 2024 03:24