Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Tržište ponude i potražnje hirovito je i promjenjivo, ali ipak se neke hrvatske tvrtke svojim proizvodima uspijevaju na njega globalno plasirati i osvojiti ga. U posljednjih mjesec dana tu je ulogu preuzela računalna igra SCUM. S ograničenim proračunom, velikim trudom, radom i odricanjem, krenuvši samo sa željom za stvaranjem dobre igre koju bi oni sami, a zatim i ostatak gamera htjeli igrati, domaća tvrtka Gamepires je postigla milijun prodanih primjeraka SCUM-a.

Mali, složni tim

“SCUM je multiplayer online open world survival igra. Tehnološki je najnaprednija igra s ovih prostora, s jedinstvenim razinama gameplaya, još neviđenima u ovom žanru”, objasnio je suosnivač i tehnički direktor Gamepiresa Andrej Levenski.

Posebnost je te igre u realnosti simulacije hrvatskog tla, klime, flore i faune. Taj teren doseže čak dvanaest kilometara. Osim toga, koristili su najmoderniju tehnologiju u Croteam studiju za skeniranje lica kojim su stvorili likove u igri. Kako je pojasnio kreativni direktor Tomislav Pongrac, samo razvoju animacije likova posvetili su čak šest mjeseci.

‘Treba jako mnogo krvi, znoja i suza, iskreno. Prošli smo svašta skupa i dali se dušom u projekt pa se trudimo ostati realistični o svemu’, kaže Levenski

“Treba jako mnogo krvi, znoja i suza, iskreno. Mali smo tim, ali složan, ljudi su nam vrhunski, a atmosfera je domaća. Prošli smo svašta skupa i dali se dušom u projekt pa se trudimo ostati realistični o svemu”, priznaje Levenski.

S poduzetničke strane, kao i obožavatelja te kompleksne igre, zapreka je mnogo. Nedostaje programera i drugih zanimanja te Hrvatska industrija videoigara, kako kaže Levenski, tek doživljala proljeće.

“Trenutačno smo, na primjer, financijski zbrinuti, ali nam ljudi uvijek nedostaje”, nadovezao se tehnički direktor.

U Gamepiresu ne razmišljaju o preseljenju iz zemlje, a mladim poduzetnicima savjetuju da im se jave

Prepreke rješavaju ustrajnim dugogodišnjim radom, ali smatraju da postoje i načini na koje bi država mogla olakšati poduzetnicima. Levenski je pojasnio da bi trebalo uvesti neke nove sveučilišne studije i dodatne smjerove za programere, gamere te slična zanimanja.

“Treba nam prepoznavanje i financijska podrška državnih institucija za nove timove koji imaju znanje i sposobnost, a nemaju proračun”, dodaje.

Velika konkurencija

To su načini koji bi pomogli u razvoju industrije videoigara, ali opet to ne jamči uspjeh.

“Većina svih izdanih igara na bilo kojoj platformi doživi komercijalni neuspjeh, ne uvijek zbog loše igre ili marketinga, nego je tržište danas jednostavno prezasićeno i teže se istaknuti”, objašnjava Levenski.

Unatoč svemu, o preseljenju iz zemlje ne razmišljaju te vide potencijala ovdje koji treba iskoristiti, a mladim poduzetnicima savjetuju da im se jave jer možda baš kod njih nađu svoje mjesto pod suncem.